KISS – Keep it simple stupid, det är vad det hela går ut på idag. Att inte försöka gör någonting perfekt, för ”Perfect is the enemy of good!” Good Enough quality är vad vi pratar om och då vill jag gärna dela med mig av vad jag har lärt mig under min...
För 10-20 år sedan var influencers kända skådespelare eller idrottsmän och det fanns inte så många kanaler att nå ut med. Idag skapas det en Youtubestjärna dagligen. Detta kommer troligtvis leda till inflation bland influencers och värdet för ett företag att synas med...
För dig som utbildar online och behöver ta fram filmer snabbt, kan jag varmt rekommendera ScreenCastify. Ett tillägg till Chrome webbläsare som är helt gratis. Du behöver alltså inte installera något på din dator! Det finns givetvis en premiumvariant med lite extra...
Behöver du skapa säljande videos på rekordtid? Som du kanske vet sedan tidigare är jag innehållsfokuserad. Jag vill inte lägga för mycket tid på utseendet av mina filmer. Jag nöjer mig med Good Enough quality. Men nu finns det en onlinebaserat program som slår alla...
Många väljer fortfarande på att fokusera sitt innehåll på sig själva och inte kunden. Det gillar inte varken Google eller dina potentiella kunder. Här följer några enkla tips och råd för dig som vill förbättra din närvaro på Google och i Sociala medier. Jag berättar...
Världen vi lever i idag kräver att vi skapar innehåll snabbt. Det går inte längre att jobba med stora dyra annonskampanjer såvida du inte är ett storbolag med enorm budget. I den här filmen fokuserar vi på hur vi kan skapa bra innehåll snabbt med de resurser vi redan...
Film kan låta dyrt men idag måste vi hitta sätt att skapa snabba produktioner utan att kvaliteten blir allt för lidande. Tänk 80-20 regeln vilket betyder i filmproduktionens värld att du kan skapa en film med 80% kvalité som tar 20% av tiden. D v s de sista 20% av...
Kan du nöja dig med 80% funktionalitet, ja då kommer du undan med mindre än 20% av utvecklingskostnaden. I filmen får du reda på ett vanligt misstag företag gör idag när de ska utveckla nya webbtjänster.
Många vill idag gå på sälj direkt. Det funkar inte så bra. Vill du nå alla potentiella kunder behöver du tänka om och ge lite av dig själv först. I den här filmen kan du se hur du går tillväga.
Vi letar hela tiden efter nya outforskade medier eller nya platser att marknadsföra våra produkter och tjänster och få den bästa ROI-n. Men det handlar inte om det. Det handlar om något helt annat. Titta så får du se.