Ett filmtillfälle - video för ett år framöver
Video-intervjuer, det enkla och tidseffektiva sättet för företag att marknadsföra sig på
Alla företag behöver marknadsföra sig. Filmade intervjuer är ett enkelt sätt att skapa genuint innehåll för sociala medier som LinkedIn, Instagram och YouTube, vilket ger ditt företag en personlig touch. Detta gäller även för din hemsida. Samma typ av video hjälper dig att ranka högre i Googles sökresultat, vilket resulterar i mer trafik. När du har video på din hemsida kommer också konverteringsgraden att förbättras. Vill du även attrahera rätt kunder och medarbetare till ditt bolag, jag då är det här formatet det bästa.
Hej jag heter Fredrik Westerstad och jag gör det enkelt för dig och ditt företag att synas med video även om det känns obekvämt att bli filmad.
Jag har kommit fram till att filmade intervjuer är det bästa, enklaste och snabbaste sättet att nå ut med sitt budskap och samtidigt göra avtryck.
När du också kombinerar detta med en innehåll-strategi, jag då får du ett Kinderägg på steroider.
När jag har varit och filmat hos er så har ni:
- Video (1-2 st/vecka) till era sociala medier i upp till ett år, som kommer öka antalet likes, kommentarer, följare och kontaktförfrågningar.
- Ni har video som kommer hjälpa er att ranka högre på Google och ge er mer trafik.
- Ni har video som gör att fler kommer ta action på er hemsida - ta kontakt, prenumerera eller köpa.
- Ni har video som attraherar rätt människor - kunder, medarbetare och partners.
Människor attraherar människor. Det är människor som köper utav människor. Det handlar om att vara äkta, hjälpsam och personlig och för att bli det på video så måste kunskapen komma naturligt och inte med hjälp av detaljerade manus och minutiösa förberedelser. Då blir det lätt krystat, stelt och opersonligt.
När du och dina medarbetare får prata fritt om det ni verkligen kan och brinner för, ja då skapas magi och den som tittar kommer verkligen känna att det ni säger är sant och inte inövat - och det säljer!
Jag har filmat över 500 intervjuer där 95% av dem aldrig suttit framför kameran tidigare. Även om många är lite nervösa till en början får jag nästan alltid höra när det tittat på filmen - "Det blev ju jättebra - Det här är verkligen vi".
Så här kan det gå till:
- Förberedelser - Om du väljer att köpa till en workshop eller SEO-analys så börjar vi med att titta på hur din innehållsstrategi ska se ut och vilka sökord som är intressanta att göra videos kring. Vi bestämmer också vilket format filmerna ska vara i.
- Vi spelar in alla filmerna på en hel- eller halvdag.
- Jag producerar filmerna efter bestämd grafisk mall.
- Ni godkänner filmerna.
- Inläggstexter skapas och inläggen schemaläggs. Ev. text för sökmotoroptimering skapas samt ev. uppladdning och optimering på YouTube.
Nedan kan du se exempel på filmer. Märk hur enkelt producerade de är medans det är personerna i den som står för kvalitén. Dina kunder vill ha ett värdefullt innehåll presenterat av en "äkta" person.
Längst ner på sidan ser du också prisexempel på olika upplägg. Kontakta mig så pratar vi mer om hur ditt företag kan sticka ut i mängden och nå nya höjder med hjälp av video.😊