social marknadsföring
för stressade företagre
Skapa inte nytt innehåll - återanvänd och schemalägg automatiskt istället
Det här är strategin som automatiskt fyller dina sociala medier med värdefullt innehåll och positionerar dig som en expert i din bransch, som ger dig högre positioner på Google och mer trafik på din hemsida, som ger dig fler konverteringar på din hemsida och som attraherar rätt människor till ditt företag - kunder, medarbetare och partners.
Den här strategin är för dig som vill ta bort stressen och pressen av att behöva vara kontinuerligt aktiv i sociala medier och som tycker det är svårt, tar alldeles för lång tid och inte vet vilket innehåll du ska publicera.
Det här är också för dig som vill maximera din synlighet på andra ställen än bara till exempel på Linkedin. Med den här strategin kommer även din hemsida högre upp i Googles sökresultat - vilket kommer ge dig mer trafik. Mer trafik ger fler besökare och med video på din hemsida kommer du få en bättre konvertering - fler tar kontakt och köper.
En tredje anledning är att den här strategin både bygger ditt personliga varumärket och företagets varumärke och positionerar dig som en expert i branschen. Du kommer se högre engagemang, mer interaktion, fler leads och möten.😊
I korta drag handlar det om att ta fram ca 20 videos som svarar på dina potentiella kunders frågor. Du börjar med att undersöka vilka dessa frågor är för att sedan spela in svaren på video. Du textar sedan dem och från dessa texter kan du nu, med hjälp av AI, få fram sökmotoroptimerade texer för hemsida samt Sociala medier.
Och du kan vara lugn. Om du hatar att stå framför kameran så finns det massor av alternativ som inte alls är läskiga.

För att kunna använda 20 videos i ett helt år på sociala medier, så måste innehållet vara “Evergreen” dvs att det är tidlöst. På detta sätt är du alltid relevant med ditt innehåll samtidigt som efterfrågan/sök på Google och YouTube alltid är aktuellt. T ex “Hur går jag ner i vikt genom periodisk fasta?” Eller “Vad är situationsbaserat ledarskap?”
Och så en sak till. Det är en myt att du alltid behöver publicera färskt innehåll. Om du alltid kommer med utbildande och inspirerande innehåll så är det ingen som kommer ifrågasätta att du kommer ut med samma video 4 gånger på ett år. Snarare blir de glada då de får repetition i ämnet.
Och en sak till. När du jobbar med video behöver du inte lägga tid på att skapa snygga passande bilder till dina texter. Perfektionen i dessa inlägg/videos ligger i dess innehåll samt hur innehållet levereras. Jag kommer mer in på det senare.
Så det vi kommer att gå igenom nu är:
- Hur du kommer på intressanta ämnen
- Hur du textar dem
- Hur du skapar inläggstexten från din textfil
- Hur du publicerar din video automatiskt
- Hur du optimerar din text för Google
- Hur du optimerar YouTube för fler visningar
Hur du får fram intressanta ämnen
I grund och botten är min rekommendation att du skapar innehåll som svarar på dina kunders frågor. Vilka problem har de idag? Vet de om att de har ett problem? Vad är lösningen på deras problem?

Om du tittar på den sk. kundresan så tycker jag att du kan fokusera ditt innehåll efter den första fasen, Medvetenhetsfasen - Här kan du verkligen glänsa med din expertis och svara på frågor som gör dina tittare medvetna om sitt problem samtidigt som de får förtroende för dig då du fokuserar på att lösa problem och inte att pitcha dina produkter och tjänster.
Titta på videon där jag går igenom tre verktyg som hjälper dig hitta ditt innehåll.
Hur du textar dina filmer
Det finns massor av textningsverktyg men jag använder mig nästan alltid av www.scriptme.io. Med den här tjänsten kan du både ladda ner srt-filen (alltså själva texten) men även få din text inbränd i själva filmen.
Om du vill använda en gratistjänst så kan du först ladda upp din film på YouTube och sedan klistra in länken på www.textamig.se. Inom några minuter får du en textfil skickad till dig på mejl.
Hur du skapar inläggstexten från din textfil
Alltså det här är såå häftigt! Se här hur mycket tid du kan spara med hjälp av Ai!
Hur du publicerar och schemalägger dina inlägg automatiskt
Ofta hör jag folk säga till mig “Fredrik du är så aktiv på Linkedin, bra jobbat!”. Och jag svarar ofta - “Nej, jag är lika inaktiv som jag var för ett år sedan, men nu automatiserar jag mina inlägg. Och detta gör att jag anses som aktiv, både av mina följare men också för Linkedins algoritm.
Och är du nu som jag och inte har möjligheten att vara aktiv och kontinuerlig på t ex Linkedin, ja då ska du använda ett verktyg som automatiserar dina inlägg. Om du vill använda min tjänst så kommer jag snart lansera ett prisvärt abonnemang - så fyll i dina uppgifter nedan så missar du inte det erbjudandet. Se här hur jag jobbar.
Sökmotoroptimering
Kommer snart...
Optimering YouTube
Kommer snart...
Fyll i dina uppgifter nedan så skickar jag ett mejl när det finns mer info att ta del av.