En billig webbyrå tänker på resultat

En billig webbyrå behöver inte innebära en sämre webbyrå. Det du ska fundera på är vad du vill ha för resultat. Vad vill du uppnå med kampanjen, projektet eller hemsidan? Vi går mot en verklighet där konsumenten blir allt mer kräsen och otålig. De vill ha svar, inspiration och utbildning. Det är inte ute efter den senaste och snyggaste designen. Good enough quality räcker. Det är dags att förstå det nu.

Upplevelsen är inte utseendet

Jag har tidigare berättat om när jag för några år sedan jobbade på ett bolag som anlitande en dyr webbyrå. Vi skulle ta fram en ny hemsida där ledordet var – upplevelse och att få besökare visuellt underhållen. Det funkade inte inte så bra. Det enda besökaren ville ha var snabbaste vägen till kundtjänst. Ingen hade viljan att ta reda på detta innan projektet startades men efter ca 1 år och 3 miljoner svenska kronor senare beslutades det att hemsidan skulle göras om. Vad lärde vi oss av den här läxan? Jo att upplevelsen skapas genom service, inspiraion, lättillgänglighet och struktur. Inte utav en snygg video på startsidan som ska skapa en känsla.

Good enough quality

Nu är det ju inte så att det grafiska får se hur fult som helst ut. Än en gång,Good enough quality . Lägg inte pengar på dyra uppstartskostnader där ni inte vet om resultatet blir lyckat eller inte. T ex idag vill man göra alla möjliga olika appar för att underlätta för sina kunder men faktum är att bra en lite bråkdel av alla appar blir framgångsrika. Många lägger onödiga pengar på dyra webbyråer med många inblandade vilket leder till långsamma och tröga ledtider.

Börja smått och skala upp

Det är som med annonsering på t ex Google Adwords eller facebook. Man startar i liten skala och märker man att kampanjen får resultat, ja då skalar man upp och puttar in mer pengar. Så här ska du tänka i alla situationer. Så säger jag till alla som ”pratar om” att börja använda film i sin verksamhet men inte gör det. Börja med mobiltelefonen. Det räcker och i många fall kan det ha bättre effekt än en film för 100 000.

En billig webbyrå utan onödiga kostnader

Så en billig webbyrå betyder inte en dålig webbyrå. Vi på WeeMedia skalar bort onödiga kostnader och hjälper dig istället med att ta fram innehåll som inspirerar och utbildar dina kunder. Vi använder oss av enkla men kraftfulla hjälpmedel och verktyg vilket ger dig korta ledtider och snabba resultat. Därför är WeeMedia Webbyrå Göteborg en billig webbyrå.